Curs: 2012-2013 

Nivell: Cicle Mitjà

 

Quadrats, rectangles, rombes, romboides, trapezis, pentàgons, hexàgons, heptàgons, octàgons, enneàgons, decàgons, tots poden estar formats per triangles, triangles diversos que es classifiquen de maneres diferents segons els costats, els angles i fins i tot pel seu so. Si estem aspectants, els podem veure a l'arquitectura més propera, conformant, a vegades, piràmides o prismes diversos, els quals si els construïm en miniatura i els fem girar, els seccionem, els deformem o en creem amb miralls descobrim noves estructures. La refracció, la descomposició de la llum la podem descobrir a través d'un d'aquests políedres. Ull amb els 3 angles!

Es tracta d'un treball que s'ha anat desenvolupant al llarg de tot el curs. Des del setembre, vam començar a analitzar els triangles, i a mesura que s'anaven realitzant diferents propostes es feien noves descobertes, les quals sorgien de diferents treballs d'investigació. Durant el segon trimestre es van fer treballs relacionats amb diferents formes geomètriques que ens van ajudar a ampliar el camp de visió. Vam passar de valorar els triangles des del pla poligonal al volum, analitzant els poliedres, els angles, fraccions, càlculs, així vam acabar-ho relacionant amb la música, la reflexió, la refracció i l'arquitectura.

Ha acabat sent un treball globalitzat, dinàmic, que ha implicat tots els nens i nenes. La geometria ens envolta, hi som a dins, ens ajuda a analitzar, a conèixer, a aprendre i a comprendre.